Kapas

22 augustus 2015 - Kapas Island, Maleisië

Op naar de boot want we gaan een lekker dagje snorkelen
Eerst nog even de plaatselijke poesjes eten geven natuurlijk, dan op de boot en een half uurtje varen.
Als we ol het eiland zijn word er niks gezegt of gedaan,daar sta je dan op een strand. .. we zijn naar een shop gelopen en die sturen ons naar een resort aan de andere kant van het strand. Toen we daar aan kwamen bleek de bood die we moesten hebben (halverwege het strand) op dat moment net weg te varen! Dus moesten we wachten op de volgende.
In de tussentijd mochten we wel alvast wat snorkelen aan het strand. De vissen doe hier zitten zijn gewend om gevoerd te worden en dus komen ze met groten getale om je heen zwemmen.
Toen mochten we de boot op, nu waren we lekker met z'n tweeën  (+ schipper).
Na tien minuten varen kwamen we aan op plaatst van bestemming, flink stuk uit de kust, hier mochten we twee uur gaan snorkelen. We lagen al bijna in het water toen meneer ineens zij dat wij gingen snorkelen en hij "eventjes" weg ging maar met 10 minuten terug zou zijn. Wij twijfelden er aan maar zijn toch get water in gegaan. Na een half uur in get water begon het toch een beetje benauwt te worden en ging het vertrouwen een beetje als sneeuw voor de zon verdwijnen. We besloten terug te zwemmen naar de kust, dit bleek een onbewoond eilandje te zijn met alleen een rots kust. Toen we onderweg waren naar waar we zijn begonen (10 min. met de speedboot) kam hij toch nog aan gevaren, nog nooit zo blij geweest met een boot  we zagen ons al op het politiebureau zitten om aangifte te doen van diefstal van onze belangrijkste spullen
Maar alles liep goed af en we mochten nog een uurtje snorkelen, dit keer genoten we iets meer.
Nog even met de boot langs een turtle opvang, wat ontzettend schattig is dat!!!
Nog even wat eten, lekker zwemmen in de zee en strand wandelingen maken en dan gaat zo'n dag snel weer voorbij.
Tot snel.X
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade