laatste daagjes

23 augustus 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na heerlijk geslapen te hebben in een wonderbaarlijk goed hotel voor weinig was de keuze wat te doen met de laatste paar dagen. De reis naar kuala lumpur zou plm 4 uur duren. Wat weinig is gezien we van de oostkust naar de westkust zouden rijden. Maar hier eindelijk weer s een snelweg. We besloten direct naar KL te gaan en onderweg nog langs Frasers Hill te rijden. Een hooggelegen 'engels'dorp vanwaar je voornamelijk mooie wandeltochten kon maken. Het was een hele klim voor ons kleine otootje. Soms waren we bang te moeten uitstappen om m te helpen naar boven. Maar hij had t weer gehaald,klein maar dapper
Boven was het erg leuk. Typisch engelse huizen en gebouwen. Heel anders ineens. Erg stil ook. Even getwijfeld om hier te overnachten maar het bleek er toch wel erg saai. En aangezien het paar 3uur was konden we best nog even verder. Geluncht met. .jawel Nasi. . Op zn engels klaargemaakt misschien want t was wat smaakloos
Onderweg naar beneden werden we verrast door heel veel apen langs de weg. Ze herkennen waarschijnlijk de toeristen en hopen op wat pinda's of bananen. Nou hadden we een zak met kattenvoer voor de zielige Maleisische zwerfpoesjes. Die blijken apen ook te lusten. Was erg leuk om te zien,moeder- en babyaapjes vooral. Rangen en standen onder de apen waren ook duidelijk zichtbaar. Heel bijzonder.
Uiteindelijk door naar KL. Waar we rond zes uur waren,maar door de mega drukte op de wegen pas om acht uur in t hotel aankwamen. Hier kwam ik tot de schrikbarende conclusie dat de paspoorten en rijbewijs niet in mn tas zaten..grote schrik. Die lagen nog in de kluis van t vorige hotel..Jawel. .aan de andere kant van t land dus. .slik.
Alles uitgelegd in het hotel,heel goed geholpen door een aardige meneer. Maar er zat niets anders op dan de volgende dag heen en weer te rijden om ze op re halen.
Dom dom
Vroeg opgestaan en vol goede moed maar weer een stukje toeren. Ging vlug en soepel. We waren er bijna toen er voor ons een ongeluk gebeurde. Een man met waarschijnlijk een klapband was met volle snelheid tegen de vangrail geklapt. Hij wankelde net zn auto uit toen we aan kwamen rijden. Gelukkig weinig verkeer dus auto langs te kant gezet en de meneer geholpen. De auto was finaal total loss. De man in shock en wilde niet blijven zitten. Liep bijna nog onder een langsrijdende vrachtwagen. Uiteindelijk kwam er hulp en zijn we verder gegaan omdat we niets meer konden doen. Hoop dat het goed is afgelopen voor de man.
In Kemaman paspoorten opgehaald en nog ff rondgelopen. Had weinig puf direct weer terug te rijden. Maar het was midden op de dag ondertussen en snikheet.
Kuala Lumpur bereikten we weer tegen de avond. Dus toch nog maar ff naar china town om de laatste ringits op te maken. Dana toch maar de henna- tatoeage laten zetten die ze zo graag wilde
Toen koffers inpakken en snel slapen. Om 7uur richting vliegveld en richting huis.
Salamat Maleisië. . Je bent grandioos xx

1. Jennyscheepbouwer:
    24 augustus 2015
    Hallo petra en dana
    Jullie hebben een hoop beleefd
    Misschien is dit pas het eerste bericht wat jullie van mij ontvangen
    Ik had geen site aangemaakt ofzoiets
    Tot ziens goede reis liefs jen