Spicy

22 augustus 2015 - Kuala Terengganu, Maleisië

Vanuit ons strandhuisje verder naar kuala teranganu, de hoofdstad van deze 'provincie'.
Opzich is het een leuke stad alleen is de islam best extreem aanwezig. Er zijn ook echt geen winkels te vinden waar ze dingen verkopen anders dan bidkleden, gewaden, hoofdoeken en noem maar op.
Ook op iedere hoek staat een glimmende moskee.
En er is natuurlijk niks mis met een overheersend geloof, en ik heb ook niks tegen het geloof, maar wij hebben hier gewoon niks te zoeken.
De homestay waar we blijven is echt top en de vrouw die deze runt is echt een schat. Ze heeft ons aanbevolen om naar Kapas te gaan omdat we op Perhentian niet hebben kunnen snorkelen. Dus dat gaan we doen!
We hadden de tomtom ingesteld op het strand om daar wat te gaan eten.
Waar we gingen zitten sprak niemand Engels, dus toen we (veilig) een nasi hadden besteld, wist ze wel dat de meeste toeristen niet van al te spicy houden... dus ze zei; no spicy? Dus ons antwoord was; no not too spicy.
We kregen ons bord met daarop rijst, garnalen, calamari en ei en het was echt zo smakeloos! Er zaten echt 0 kruiden op, het was gewoon droge rijst met seafood en ei. Dus de vis (was te droog) hebben we aan de poes gegeven,en zelfs die vrat t niet. Die mensen waren er van overtuigd dat het te pittig was voor ons... of cours!
Dus toen nog maar even naar de central market  geweest, dit stelde ook niet veel voor maar het was wel grappig.