Boottocht belum

22 augustus 2015

Vandaag dus de dagttip.
Om 9 uur stappen we samen met 3 mannen (1 gids, 1 die de boot bestuurd & een klein dik mannetje).
We beginnen met een boodtochtje langs de eilanden en de vishuisjes waar tilapia vissen worden gevangen en gekweekt.
Onze eerste stop was bij de zoutplaten, hier komen allerlij dieren op af en hier zouden we ook olifanten kunnen zien. Jammer genoeg hebben we alleen zijn poot afdruk gezien en drollen, maar we hebben hem we horen toeteren.
Toen we weer in de boot zaten gingen we naar de orang asli ( de originele bewoners).  Dit viel ons best wel tegen, het was toeristisch, we konden alleen wat hutten zien en we moesten na 5 minuten al weer weg.
Ondertussen was het tijd voor de lunch, deze was gepland onder aan de waterval. We moesten er alleen nog heen varen en heen lopen (lees: vallend en stuikelend door de jungel). We kregen rijst met groente en kip. De kip hebben we naar laten staan want dit alles stond al vanaf 9 uur in een plastic tasje in de volle zon in de boot. Ee kregen nog even de tijd om onder de waterval te zwemmen maar toen moesten we toch weer terug naar de boot.
Met de boot gingen we naar een plek waar een hele speciale en zeldzame bloem groeit. Toen we aan kwamen bleek deze alleen al weer uit gebloeid.
Toen was het al weer tijd om terug te keren naar het hotel en even een tukkie te doen voor we gaan eten om vervolgens weer te gaan slapen