Fietstocht

22 juli 2014 - Hanoi, Vietnam

Vandaag dus fietsen gehuurd. Twee lekkere rammelbakken zonder versnelling of licht. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was heerlijk weer en een geweldige omgeving om te fietsen. Dit gedeelte is redelijk vlak met veel rijstvelden, dus ging helemaal lekker. Ook hier is het verkeer niet geheel ongevaarlijk, maar met een beetje uitkijken en nooit voorrang nemen, gaat het prima.
Het was zo'n 7 km naar het strand. Aangezien we er 1.5 uur over hebben gedaan hebben we waarschijnlijk de toeristische route genomen ;-)
Maar het was grandioos. Geweldig genoten!
Eenmaal op het strand aangekomen waren we wel toe aan een duik. Eindelijk het ware bountie gevoel :-D Palmbomen op een wit strand. Eilandjes in zee, en zulk lekker zwemwater alsof je in een verwarmd zwembad dook.
Na een late lunch aan t strand onze route vervolgd. Langs rijsvelden en rivieren. Soms even afstappen om van het uitzicht te genieten.
Eenmaal terug in HoiAn langs een tailor gegaan. Daar staat HoiAn oa om bekend. Je kunt voor weinig geld elke haute couture laten namaken. Dus Dana heeft nu de broek die ze voor veel geld had gezien nu voor een paar euro. Is dus helemaal happy.
Ondertussen zijn we al weer in Hanoi beland,de hoofdstad van Vietnam. Gelukkig toch wel een stuk rustiger dan Saigon.
Morgenavond gaan we met de nachtbus naar Sapa in het noorden om een trektocht te maken. Als we daarvan terug komen, is het helaas alweer tijd om naar huis te gaan:-(
Zou het geen straf vinden als ik te horen kreeg dat ik nog een half jaar moet blijven...
Keep on dreaming ;-)
So sweet dreams for now x