vakantie

20 juli 2014 - tp. Hội An, Vietnam

De laatste dagen onze blog ietwat verwaarloosd. Dit komt vnl doordat de dagen zo volgepland zijn dat we savonds als een blok in slaap vallen..
Maar we vervelen ons iig geen seconde. Gisterenmorgen het vliegtuig naar Danang genomen. Dit ligt zo ongeveer in het midden van Vietnam aan de kust. Van daaruit naar HoiAn. Dat ligt ongeveer 25 km lager. We hadden al goeie berichten gehoord over dit stadje. En die klopten wel. Wat is het hier leuk!;-)
Het eerste wat al opviel in Danang was de rust.. In HoiAn is het nog rustiger. Je kunt normaal op straat lopen,normaal oversteken. Veel fietsers ipv scooters. En dan de vele lampionnen en lichtjes savonds. Nooit eerder gezien zoiets.
De homestay is fantastisch. Vele malen beter dan we tot nu toe hebben gehad. Eindelijk weer 's een lekker bed en zacht kussen. Wat een zaligheid ♡
De mensen zijn,heel saai ook hier we super. Ze regelen alles voor je. We hebben vanavond vietnamese kookles gehad, meegegeten daarna uiteraard. , voor niks. Graties! En t was erg leuk om te doen. En lekker ook nog. Ga dit zeker thuis proberen te maken. Dus wie zich wil opofferen als proefkonijn. .. :-D

Vanmorgen naar MySon geweest. Een keizerlijke stad gebouwd tussen de 4e en 12e eeuw. Opgenomen op werelderfgoedlijst van Unesco. Erg toeristisch wel maar heel mooi. Het was prachtig weer dus dat was mazzel. Terug met een boot inclusief lunch. Was echt vakantie. . ;-)
Vanavond nog afgesproken met een Vietnamees stel die we in Mui Ne hebben ontmoet. Toen hij hoorde dat we hier zouden komen werden we direct uitgenodigd. Ze wonen hier en studeren in Saigon. Dinsdag is hij onze gids en gaan we per scooter(moet er toch aan geloven) naar de Marble Mountains en Danang.
Morgen eerst maar ' s fietsen. Dagje strand en rijstvelden.
Nu echt bedtijd. Slaap lekker..xx
Van reisblog naar fotoboek