Street boy's shelter en singel mom shelter

11 juli 2014 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vandaag kwam Hang ons ophalen met de scooter, ik bij haar achterop en mamma bij een vrouw waarvan we allebij dachten dat t een man was.
We begonnen in een opvang voor straat kinderen. Dat houd in dat er jongens wonen die op straat leefden en geen ouders meer hebben of ouders die niet meer voor ze konden zorgen.
Toen we aankwamen werd er eerst van alles verteld. Toen kwam er een jongentje van ik denk een jaar of 7 naar me toe gerend pakt mn arm en probeert duidelijk te maken dat ik mee moet komen.
Als we boven aankomen sta ik ineens in een klaslokaal en rent dat jochie weer weg. De mannen in het lokaal waren bezig met tafels te verschuiven en zeiden niet veel alleen 'sit down' wijzend naar een stoel.
Na een paar minuten hoor ik weer mensen naar boven komen. Blijkbaar heeft dat jongetje ook mijn moeder gehaald. Wat we moesten gaan doen was nog totaal onduidelijk. Maar t bleek dus dat we gingen helpen Engelse les te geven. Erg leuk, t ging op spelende wijs en de kinderen haden er ook echt plezier in.
Na les gingen we naar beneden voor de lunch, deze bestond uit rijst (of course) met touge garnalen ,vis en iets wat ze meloen noemde maar een totaal andere smaak had.
Na het eten hadden we 'siesta', we zijn met Hang naar een leuk cafeetje gegaan en daar weer overheerlijke ijskoffie op.
Na de break gingen we op de scooter naar de single mom shelter. Hier gingen we weer plastic bloemen maken, nou ja dat was de bedoeling. Er was een lief klein jochie wat veel aandacht wilde. En ja wie kan nou 2 van die lieve oogjes die je smekend aan staren weerstaan?! Dus heb ik maar een tijd met hem zitten spelen. Hij was dan ook echt niet blij toen ik hem weer in zijn loopwagentje zette..
Nadat we een kop thee op hadden gingen we met de bus naar het hotel, zijn we gaan eten en gaan pakken want morgen hebben we een weekend-trip Mui ne op de planning staan! Dat schijnt gelijk te staan aan zon zee en strand ;-)
Kus Dana.

1. Suzanne: