Weekend Mui ne

13 juli 2014 - 1, Vietnam

Na een enerverend en ook pittig eerste week een weekendje welverdiende rust. Hiervoor maar even de stad ontvlucht. Het is een gave stad maar rust vind je er niet. Hoezeer we al t gevoel hebben aardig 'ingeburgerd' te zijn, zodra we het getoeter en chaos achter ons lieten was dat een verademing. Het kostte weliswaar 5 uur om bij de kust te komekunn dit mocht dan wel liggend;-)
Een hele aparte ervaring om in een bus te stappen(na uiteraard eerst de schoenen uitte doen) en daar alleen bedden te zien. Twee verdiepingen. Als je eenmaal ligt is een behoorlijke comfortabel. Voor mij een geluk dat ik een beetje 'vietnamformaat' heb. Ik pastte er redelijk tussen. Niet verwonderlijk dat Dana met haar stelten in t gangpad lag :-D
Eenmaal gearriveerd viel de rust direct op. Als je de Karaoke niet meetelt dan. Daar zijn ze hier verzot op. Echt op elke straathoek hoor je ze wel. En niet zo zachtjes ook. Uit volle borst wordt er meegezongen. Na het eten zijn we zo'n karaoketent ingegaan en tussen t publiek gaan zitten. Even leek het erop dat wij toen de attractie waren. Ze kunnen je hier aanstaren alsof ze nog nooit een toerist hebben gezien:-)
Vanmorgen voor t eerst op n squat gezeten. In hoge zandduinen, behoorlijk uitgestrekt alsof het een woestijn is, kregen we zo'n ding mee. Voelde me best stoer op dat ding. Tot ie vastliep in het zand :O ..Gelukkig zijn de mensen hier overal en altijd bereid je te helpen. Ze gaan echt heel ver in hun vriendelijkheid en behulpzaamheid. Dus in no time waren we alweer on the move. .
Tijdens de jeeptour 2 vietnamezen uit Hoi-An ontmoet die ons direct uitnodigden bij hen thuis toen hij hoorde dat we daar volgend weekend naartoe gaan. Hoe leuk is dat..? :-)
Ondertussen weer veilig 'thuis' in ons vertrouwde hotel. Douchen voor de derde x vandaag en dan weer bedtijd.
Morgen weer helpen in her weeshuis.
Truste alvast. ..
X